torsdag 3. mars 2011

Seilsesongen nærmer seg

Nå er det ikke lenge til seilsesongen er her. Ja, jeg vet det foreløpig kun har bikket mars, men om 8 uker og 6 dager (onsdag 4. mai) arrangeres årets første onsdagsregatta. Den påfølgende lørdagen, 7. mai, arrangeres den årlige regattaen Bundefjorden Rundt hvor vi i 2010 dro en 2. plass i liten LYS klasse (13 av 47 overall).

Før den tid er vi avhengig av å ha satt båten på vannet, og med tanke på at vi også skal ha en ukes påskeferie rett i forkant av månedsskifte, må det litt planlegging til. Min plan er å få gjort litt puss før påske. Helgen etter påske utgår pga Skarverennet, så da er det ukedagene i første uke etter påske som gjelder. For å være sikre på at vi får seilt 4. mai mener jeg vi må ha båten på vannet senest mandag 2. mai. Er vi heldig er det utsetting da, men det er fare for at vi må sette ut før helgen.

Vi skal ikke gjøre så mye i år, så det bør være grei skuring. Jeg anslår at vi klarer oss med 3-4 kvelder, så er alt i boks. 1 kveld med puss og vask, 1-2 med bunnstoff og 1 kveld til polering. Det bør gå radig i år :)

Men før den tid blir det tid for årets seilermiddag, som alle nå skal ha fått invitasjon til!

Jeg gleder meg til sesongstart!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Sweet! Jeg er dessverre ganske opptatt, og ikke i oslo fra påskestart til sånn ca 10. Mai... Men skjer det noe før, så er jeg klar. Btw, når er ferderen i år?