lørdag 11. august 2007

NOR-6809 -- Travelling First Class

Da er min båt i havn ;)

Fredag 3. august ble kontrakt signert og båt overtatt. NOR-6809 ved navn Travelling First Class er nå i min eie. Båten er en First Class 8, en 27 fots rask seiler med LYS tall på 1,16.

Forhåpentligvis får jeg fast båtplass på Dronningen f.o.m. neste sesong. For resten av denne sesongen har jeg fått midlertidig plass der. Plassen var noe trang, men kom greit inn der idag.

De medfølgende seilene i kjøpet er av "antikk" årgang, så jeg er på jakt etter nye seil til neste års sesong. Klassereglene tillater totalt 6 seil ombord i regattaer - Genoa 1, Genoa 2, Genoa 3/Fokk, Stormfokk, Spinnaker og Storseil. Storseilet er på 20,3 kvm og Genoa 1 på 18,5 kvm. Spinnakeren er på store 50 kvm ;)

Mannskapsmessig bør man være 4 eller 5 ombord. Jeg er for tiden i gang med å sette sammen et mannskap som ønsker å seile mye :) Basen for teamet vil være på Dronnigen, men det er noe usikkert hvilke ukentlige seilaser båten vil delta i. Slik jeg ser det er det 3 alternativer: Tirsdagsregattaer i Oslo Seilforening; Onsdagsregattaer i KNS; Onsdagsseilas i Bundefjorden Seilforening. BSF ligger meg nærmest, men det er mulig det blir noe langt å frakte båten dit hver onsdag... Samtidig hadde det vært ålreit å få til en større samling FC8 i regattaer, og da er kanskje ikke BSF det beste alternativet. Tiden får vise hvor vi ender.

For informasjon om FC8 i Norge, ta en titt på www.cfcn.no.

Ingen kommentarer: